Unovčite bone za knjige, učbenike in delovne zvezke v trgovinah Mladinske knjige

Unovčite bone za knjige, učbenike in delovne zvezke v trgovinah Mladinske knjige

Poletni počitek prebavil

Poletje je idealen čas, da tudi presnovi privoščimo spodbudo. Kaj jesti in piti?

Poletje tako na fizični kot na psihološki ravni vsi doživljamo kot letni čas, ki nas najbolj spodbuja. Spontano smo fizično in psihično aktivnejši, poleg tega pa se več zadržujemo na prostem.

Zato je poletje idealen čas, da tudi presnovi privoščimo spodbudo z dovolj vode in lahko prebavljivo ter kakovostno naravno hrano, kot predlaga tudi poznavalka zdrave prehrane Polona Kovič v knjigi Hrana za krepitev odpornosti in zdravja.

Posezimo po naravni hrani

Ta vključuje presno sadje in zelenjavo, brezglutenska žita, stročnice in kalčke, še posebej pa svež mlad grah in por ter nepražene oreščke, semena, pa tudi borovnice in gobe in seveda čisto oziroma filtrirano pitno ali izvirsko vodo. Manj ko bomo biološko aktivno hrano »mučili« v kuhinji (manj ko jo bomo kuhali, pekli ali dušili), bolj nam bo pognala kri po žilah. Blago bo aktivirala presnovne procese in tako naravno razbremenila telo. 
 

Izbirajmo sveže

Telo poleti kar vleče k sveži sezonski rastlinski hrani, ki nas dobesedno vabi s svojimi vonjavami, barvami in oblikami. Zato si prisluhnimo in si večkrat vzemimo čas za obisk tržnic, kjer bomo našli vse vitamine, mineralne snovi, topne vlaknine, encime, lahko prebavljive rastlinske beljakovine in  sestavljene ogljikove hidrate ter nenasičene maščobne kisline ekološko prijazno zapakirane v obliki sveže in naravne rastlinske hrane. 
 

Ne pozabimo na hidracijo 

Telo v poletnem času zaradi znojenja, ki sicer uravnava telesno temperaturo, zelo hitro izgublja tekočino in biološko aktivne snovi, potrebne tako za presnovo kot dobro delovanje imunskega sistema. Poleti so zato zelo dragoceni napitki, ki hitro vzpostavijo izgubljeno biokemično ravnotežje v telesu.

Nadomestijo izgubo tekočine in biološke snovi, ki jih telo v vročini nujno potrebuje za vzdrževanje presnovnega ravnotežja. Za otroke in odrasle, predvsem ob nezmanjšani fizični in psihični aktivnosti, so poleti zelo priporočljivi le naravni napitki, bogati z biološko aktivnimi snovmi.

Izogibajmo se umetnim pijačam

Nikakor svojemu telesu ne storimo dobro, če si žejo tešimo z napitki in pijačami, ki vsebujejo kofein, tein, beli sladkor, barvila, umetne arome, CO₂ in druge kemične dodatke, kot so umetno izdelan vitamin C, ki v telesni presnovi nima varovalnega učinka, kakršnega ima naravni vitamin C iz sadja in zelenjave.

Te snovi telo in njegovo presnovo samo dodatno obremenijo, zaradi česar potrebuje še več tekočine kot sicer zaradi same vročine. Ne pozabimo, da te dodatke vsebuje večina t. i. vitaminiziranih oziroma osvežilnih pijač na naših prodajnih policah. Izgubljeno tekočino raje sproti nadomeščajmo s čisto, filtrirano pitno ali izvirsko vodo, ali še bolje, z živo, naravno, filtrirano vodo v svežem sočnem sadju (lubenice, melone, breskve) ali zelenjavi (paradižnik, bučke, kumare).
 

Domači napitki

Odlični za naše zdravje so doma pripravljeni vitaminski, mineralni in beljakovinski napitki, ki so pravzaprav prehranski dodatki, jih pa po želji lahko redčimo z navadno pitno vodo, ki jo po potrebi filtriramo. Lahko pa jih redčimo ali preprosto dopolnjujemo količino popite tekočine z negazirano mineralno vodo iz vrelcev.

Ti poživljajoči napitki in navadna filtrirana oziroma negazirana mineralna voda našega telesa in presnove ne bodo obremenili, ampak jima bodo, nasprotno, priskrbeli to, kar v vročini najbolj potrebujeta.

Tako si velja v času poletne vročine vsaj enkrat na dan (poleg vsaj litra popite filtrirane pitne vode ali naravne mineralne vode brez CO₂) pripraviti še dejansko poživljajoč napitek, ki bo telesu vrnil izgubljeno tekočino kot tudi nujno potrebne biološko aktivne snovi.

Hrana za krepitev odpornosti in zdravja
Hrana za krepitev odpornosti in zdravja
Polona Kovič

Menu