Kakovostne zvočnice in e-knjige na: logo

Kakovostne zvočnice in e-knjige na: logo

Kaj vas (še) loči od uspeha?

Kaj je uspeh, ko govorimo o poklicni poti oziroma karieri?

Odgovori so najbrž precej različni. Za nekoga vodstveni položaj, za drugega delo, ki ga izpolnjuje in zadovoljuje, za tretjega morebiti že to, da se iz rastoče vojske prekarcev premakne med srečneže z redno zaposlitvijo.

Kako daleč ste od uspeha, kot ga pač definirate sami? In kako dobro poznate pravljičnih sedem skrivnosti uspeha, kot jih opisuje dr. Kenan Crnkić, avtor regionalne uspešnice 7 skrivnosti uspeha?

Natančno opredeljeni cilji so kot magnet. Vlečejo nas k sebi in poskrbijo, da ustrezne ljudi vleče k nam. Le trije odstotki ljudi imajo zapisane cilje, vsi preostali pa delajo zanje. Dr. Crnkić predlaga preprosto vajo. Vzemite svinčnik in spontano napišite, kaj želite v življenju doseči, kakšen človek želite biti, kaj bi radi imeli …. Potem na drug list na podlagi prvega seznama zapišite 10 ciljev, ki jih želite uresničiti. Pri tretjem pregledu poiščite tisti cilj, ki bo po vašem najbolj vplival na uspeh v vašem življenju, obkrožite ga, zapišite na košček papirja in ga nosite s seboj, dokler ga ne uresničite. Jasno zapisani cilji imajo namreč izjemen učinek, pravi dr. Crnkić. »Navdihnejo nas, sprostijo našo energijo, onemogočijo nam zavlačevanje in nas silijo h gibanju ter nenehni dejavnosti.«

Največje odkritje naše generacije naj bi bilo prav spoznanje, da lahko izboljšamo svoje življenje tako, da spremenimo sebe in svoja stališča. Vsako jutro, ko se zbudimo, sami izberemo svojo naravnanost. Odnos, pozitiven ali negativen, pa je nalezljiv in se širi kot virus. V bistvu je razlika med optimistom in pesimistom enaka razliki med zmagovalcem in poražencem. Na izbiro naših stališč pa vplivajo trije dejavniki: mi sami, ljudje, s katerimi se družimo, in informacije, ki jh vsakodnevno sprejemamo, zavedno ali nezavedno.

Zlato pravilo velja, da nam 10 odstotkov časa, ki ga namenimo načrtovanju, preden začnemo delati, prihrani tistih 90 odstotkov, ki bi jih porabili za delo. Navsezadnje – če načrta nimamo, ga tudi uresničiti ne moremo. Že Sunzi je pred 2500 leti v svojem mojstrskem delu Umetnost vojne povedal, da stopnja resnosti načrtovanja z veliko gotovostjo določa izid in da je marsikdaj prav zaradi tega zmaga odločena, še preden se bitka sploh začne. Imate torej dolgoročni, srednjeročni in kratkoročni načrt? Delate tedenske sezname? Začnete dan s seznamom dnevnih opravil?

Kot uvod v poglavje o zmagovalnih navadah Crnkić navaja anekdoto: Na začetku kariere je neki mladi novinar vprašal Arnolda Schwarzeneggerja, tedanjega svetovnega prvaka v bodibildingu: »Ko trenirate z utežmi, koliko ponovitev povrprečno naredite?« Schwarzenegger je odgovoril, da vsak dan naredi več zaporedij vaj, ki jih praviloma ponovi desetkrat. Nato ga je novinar vprašal: »Katera od teh desetih ponovitev je najpomembnejša?« Svetovni prvak mu je kratko odgovoril: »Enajsta.«

In katere so zmagovalne navade po Crnkićevo? Vztrajnost, 110-odstoten trud in prioritete. In še to: strokovnjaki menijo, da je za usvojitev nove navade potrebnih 21 dni. Bo šlo?

Vaše ime in priimek sta delnica kot vse drugo na borzi, je prepričan dr. Crnkić. Kaj pravite, koliko ljudi bi zanimala vaša delnica? Kako zelo oziroma po kakšni ceni? Zakaj? In kakšna je vaša blagovna znamka? Spoznajte jo z igro asociacij. Na list papirja napišite svoje ime, podenj pa brez razmišljanja tri besede, ki vas dobro opišejo (ni treba, da so ravno pridevniki).

Med tremi asociacijami obkrožite eno besedo, ki bi po vašem mnenju ljudem najprej prišla na misel ob omembi vašega imena. Ključen pa je drugi del. Naša blagovna znamka ni tisto, kar mislimo sami o sebi, temveč tisto, kar o nas mislijo drugi, zato o asociacijah na vaše ime povprašajte še prijatelje, znance, sorodnike, sosede, sodelavce, šefe …

Ljudje poslujejo z ljudmi in ne s podjetji, je zapisala Lisa Moscarelli. Zato je dr. Crnkić prepričan, da je mreženje oziroma povezovanje (angl. networking) s čim večjim številom ljudi katalizator vsakega velikega uspeha. Imate črno knjižico stikov, v kateri vedno najdete koga, ki vam lahko v danem položaju pomaga? Imate pripravljen elevator speech oziroma kratek nagovor, s katerim se nekomu dobro predstavite le v pičlih 30 sekundah? Poznate pravila utrjevanja stikov? Se držite pravila trojke oziroma pravila 72, ki pravi, da morate najpozneje v treh dneh ali dvainsedemdesetih urah po tistem, ko ste vzpostavili nov stik, poskrbeti za nadaljevanje, če želite, da si vas človek zapomni.

Ste že opredelili namen oziroma poslanstvo svojega obstoja, ki je najmočnejša spodbuda, da boste dosegli resničen uspeh? Pri tem vam lahko pomagajo odgovori na tri ključna vprašanja. V čem uživate? V čem ste dobri? Kaj pozitivno vpliva na življenje drugih ljudi? Točka, kjer se trije odgovori srečajo, vam bo pomagala opredeliti življenjski smisel. Poslanstvo opredelite preprosto, kratko, jasno in pozitivno. Oblikovano osebno poslanstvo ni vseživljenjsko, temveč se razvija, pomembno pa je, da vrednote, na katerih je utemeljeno, ostanejo trajne.

 »Uspešni ljudje se zavedajo, da so prav sami, ne pa okolje, okoliščine, drugi ljudje ali kateri koli drug izgovor, ki ga pogosto slišimo, odgovorni za svoj uspeh. (…) Uspeh je večinoma vprašanje izbire in odločitev, ki jih zavedno ali nezavedno sprejemamo vsak dan,« pravi dr. Crnkić. Sprejemajte torej odločitve, ki vas bodo pripeljale do tistega, kar imate sami za uspeh. Pa dobro se imejte na poti in ko pridete na cilj!

7 skrivnosti uspeha
Kenan Crnkić

Preprost in praktičen vodnik do uspeha!

Menu