Kakovostne zvočnice in e-knjige na: logo

S kolesom ob Krki, reki ljubezni

Priljubljena televizijska serija Reka ljubezni je bila posneta v vaseh okoli reke Krke.

Kako s kolesom brez večjih težav prekrižariti to idilično dolenjsko pokrajino, svetuje popotnik in fotograf Sebastjan Vehar v vodniku S kolesom po Sloveniji.

Kolesarski krog, ki bo sicer bolj ovalen kot okrogel, začnemo špiliti v Ivančni Gorici. Vozimo ob reki Krki, ki je s 111 kilometri površinskega toka najdaljša povsem slovenska reka. Izvira v Krški jami na nadmorski višini 268 metrov, v Savo pa se izliva pri Brežicah. Še posebno privlačna je za ribiče in kajakaše. Krška jama, v kateri živi človeška ribica, je dolga 200 metrov, lahko dostopna in osvetljena, dvorano pa končuje 30 metrov dolgo sifonsko jezero. Strop oblikujejo uravnani kamniti skladi. Krasijo jo številni kapniki, zavese, cevčice, pet sifonskih jezer, brzice in celo človeške ribice.

1. etapa

Iz centra Ivančne Gorice sledimo oznakam za vas Krka, skozi krožišče, pod avtocesto in potem zapustimo promet z desnim odcepom za Mleščevo, od koder nas lepa asfaltna pot vodi pod cerkvico sv. Marjete in zanimivo kapelico z okroglo lino nazaj do glavne ceste, a le do Muljave.

2. etapa

V Muljavi je bil rojen Josip Jurčič. Pečat, ki ga je vtisnil slovenski kulturi, predvsem literaturi, se hvalevredno pozna tudi po tem, da občina Ivančna Gorica zgledno obnavlja in tudi dograjuje objekte kulturne dediščine, pri čemer ni govor le o Jurčičevi rojstni hiši. V središču Muljave, pri trgovini, spremljamo lesene tablice za Jurčičevo pot strmo navzdol do vasi Potok pri Muljavi, kjer se držimo levo.

3. etapa

Po 600 metrih makadama in nekaj asfalta smo v Znojilah in Krški vasi, ki izstopa po čudoviti stari slovenski arhitekturi. Zavijemo desno proti vasi Trebnja Gorica, na koncu vasi in asfalta pa po označeni Jurčičevi poti strmo navzdol po travnatem kolovozu čez travnik do izvira Krke.

4. etapa

Od tod se odpeljemo naprej v vas Krka, kjer največji vtis naredi mogočna cerkev sv. Kozme in Damijana. Za nadaljevanje poti si moramo izbrati eno od treh možnih različic. Cestna pot vodi vseskozi po asfaltu levo čez Krko in na glavno cesto do Velikih Les, kjer nasproti lepo obnovljene kapelice zavijemo do Krke in prek nje.

Travniška pot vodi od cerkve levo in preko Krke, potem pa pri oznaki za pošto krenemo desno do umetniške hiše, kjer asfalt nadomesti makadam. Držimo se leve in preko travnikov po romantični valoviti pokrajini ter spet po asfaltu navzgor pridemo do glavne ceste pri cestni bazi.

Če želimo po kolovozni poti, od cerkve zavijemo desno, sledi spust do ravnine, pa levo mimo dveh starih kozolcev v vasi Podbukovje. Na koncu vasi zavijemo levo na kolovoz mimo znaka prepovedi prometa, pri naslednjem razcepu izberemo desni kolovoz in kmalu se spustimo na gozdno cesto, ki prečka potoček in se dvigne proti lovskemu domu in lovski koči.

5. etapa

Po kateri koli poti smo se že znašli v vasici Lese, nadaljujemo ob Krki v Veliko Globoko, kjer pri stari leseni kašči na ovinku zavijemo levo navzdol po travniški poti do kolovozne poti in se peljemo po njej slab kilometer do naslednje vasi.

6. etapa

V Malem Globokem spet srečamo pravo cesto in se mimo lesenega medveda spustimo do Krke, kjer se penijo velike trojne brzice. Te imajo svoj namen, saj so pomagale usmerjati vodo na mlin, o čemer priča ime vasi – Fužina.

7. etapa

Po prečkanju Krke pridemo do glavne ceste, kjer se lahko obrnemo nazaj ali pa nadaljujemo do Žužemberka. Če nadaljujemo, se obrnemo navzdol proti Krki, preko mostu in spremljamo oznake za Šmihel, ki ga spoznamo po visoki mogočni cerkvi sv. Mihaela.

8. etapa

Od Žužemberka se sprva vračamo po glavni cesti do vasi Vrhovo, kjer krenemo desno proti cerkvici in skozi naselja Valična vas, Kitni Vrh in Sušica do Muljave, pri čemer se izognemo prometu glavne ceste, ne pa tudi klancem in makadamu … Izberite si zase primerno pot – možnosti je dovolj!

Kolesarjenje je čudovita oblika rekreacije, ki lahko tudi rekreativnim kolesarjem ponudi velik odmerek adrenalina, hitrosti ali težavnostnih izzivov. Preverite svoje znanje v kratkem kolesarskem kvizu in sodelujte v Migimigi izzivu AS VAREN KOLESAR!

Ob tem se potegujete za zanimive mesečne nagrade. V aprilu ste lahko prav vi med srečneži, ki prejmejo startnino za Maraton Franja. Čaka pa vas tudi priložnost za glavno nagrado: Migimigi kolesarski trening  − priprava na kolesarski maraton z ambasadorjem izziva Andrejem Hauptmanom, nekdanjim profesionalnim kolesarjem. Migimigi izziv AS VAREN KOLESAR najdete tu.